NYTimes corrects one error in Breitbart story, but NOT the one re: ACORN (yet)

NYT Corrects One Error in Breitbart Story, But Not the Ones Regarding ACORN … Yet

UPDATED: NYT Public Editor’s office responds…

The New York Times has issued one correction to Jeremy W. Peters’ error-ridden weekend puff-profile on Rightwing scam-artist Andrew Breitbart.

They corrected the error where Peters reported, just as Breitbart lied to him, that members of the NAACP applauded when they heard now-former USDA official Shirley Sherrod discuss her initial reticence at helping a white farmer decades ago. As Media Matters pointed out on Sunday, and as the Times now concedes, members of the audience didn’t applaud, as Peters might have discovered simply by reviewing the video in question (otherwise known as fact-checking or reporting).

On that error, at least, the Times has now issued a correction. No correction has been issued yet, however, in response to our article on Monday detailing other errors in Peters’ story, which inaccurately reported that the phony and “severely edited” “pimp” videos published by Breitbart, as created by business-partner James O’Keefe, showed “Acorn workers offering advice on how to evade taxes and conceal child prostitution.”

See link for full story and UPDATE from NYT who tell The BRAD BLOG they are now ‘looking into’ the matter…

FULL STORY: http://www.bradblog.com/?p=8599

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *